صفحه اصلیتوت بلاگPS5 Pro با قابلیت‌های جدید معرفی شد

PS5 Pro با قابلیت‌های جدید معرفی شد

سعید سودی

سعید سودی

تاریخ انتشار:  ۱۴۰۳/۶/۲۱

زمان مطالعه:  4دقیقه

PS5 Pro با قابلیت‌های جدید معرفی شد

سونی از پلی استیشن 5 پرو با گرافیک بهتر و 60 فریم بر ثانیه رونمایی کرد.
عرضه در 7 نوامبر با قیمت 699.99 دلار

همان‌طور که ماه‌ها شایعه شده بود، سونی عرضه پلی‌استیشن 5 پرو یا PS5 Pro را تأیید کرد. این کنسول در 7 نوامبر 2024 با قیمت 699.99 دلار در ایالات متحده عرضه خواهد شد.
سونی در یک پست در وبلاگ رسمی پلی استیشن، PS5 Pro را به عنوان وسیله‌ای برای ارائه گرافیک بهتر در حین اجرای بازی‌ها با 60 فریم بر ثانیه معرفی کرد. مارک سرنی، معمار اصلی سخت‌افزار بخش پلی استیشن، در یک ویدیوی معرفی PS5 Pro اظهار داشت که سه چهارم بازیکنان PS5 ترجیح می‌دهند بازی‌ها را در حالت عملکرد با 60 فریم بر ثانیه به قیمت وفاداری گرافیکی بازی کنند. هدف از PS5 Pro ارائه نرخ فریم بالا با گرافیک و جزئیات بهتر به بازیکنان بود.



سونی می‌گوید با سه ویژگی اصلی در PS5 Pro به این هدف دست یافته است:

GPU ارتقا یافته:

در PS5 Pro، ما به یک GPU با 67 درصد واحدهای محاسباتی بیشتر نسبت به کنسول فعلی PS5 و 28 درصد حافظه سریع‌تر ارتقا می‌یابیم. به طور کلی، این امکان را برای رندرینگ تا 45 درصد سریع‌تر برای گیم‌پلی فراهم می‌کند و تجربه را بسیار روان‌تر می‌کند.

ردیابی پرتو پیشرفته:

ما ردیابی پرتو حتی قدرتمندتری را اضافه کرده‌ایم که انعکاس و انکسار پویاتر نور را فراهم می‌کند. این به پرتوها اجازه می‌دهد تا با سرعت دو برابر و گاهی سه برابر کنسول فعلی PS5 پرتاب شوند.

مقیاس‌بندی مبتنی بر هوش مصنوعی:

ما همچنین PlayStation Spectral Super Resolution را معرفی می‌کنیم، یک مقیاس‌بندی مبتنی بر هوش مصنوعی که از یک فناوری مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ارائه وضوح تصویر فوق‌العاده با افزودن مقدار خارق‌العاده‌ای از جزئیات استفاده می‌کند.

تعدادی از بازی‌های PS5 برای بهره‌مندی حداکثری از سخت‌افزار جدید PS5 Pro به‌روزرسانی خواهند شد. این بازی‌ها با برچسب PS5 Pro Enhanced شناسایی می‌شوند.
بازی‌ها شامل موارد زیر خواهند بود:

-Alan Wake 2
-Assassin's Creed: Shadows
-Demon's Souls
-Dragon's Dogma 2
-Final Fantasy 7 Rebirth
-Gran Turismo 7
-Hogwarts Legacy
-Horizon Forbidden West
-Marvel's Spider-Man 2
-Ratchet & Clank: Rift Apart
-The Crew Motorfest
-The First Descendant
-The Last of Us Part II Remastered

این کنسول همچنین دارای PS5 Pro Game Boost خواهد بود که می‌تواند عملکرد بازی‌های سازگار با PS4 را افزایش دهد. همچنین دارای Enhanced Image Quality برای افزایش وضوح بازی‌های PS4 خواهد بود. PS5 Pro همچنین دارای سخت‌افزار Wi-Fi 7 در کنار پشتیبانی از نرخ‌های نوسازی متغیر برای تلویزیون‌های پشتیبانی شده و حتی پشتیبانی از بازی‌های 8K خواهد بود.
هم‌چنین  PS5 Pro دارای یک SSD 2 ترابایتی خواهد بود، اما درایو دیسک داخلی نخواهد داشت. افرادی که این ویژگی را می‌خواهند باید درایو دیسک برای PS5 را خریداری کنند.

قیمت در سایر مناطق 699.99 پوند در بریتانیا، 799.99 یورو برای اتحادیه اروپا و 119980 ین برای ژاپن خواهد بود.پیش‌سفارش‌ها از 26 سپتامبر آغاز خواهد شد.
گیمرهای توت کامنت بذارید بدونیم چندتا گیمر داریم؟

برچسب ها:

ps5ps5 progamerthe last of usپلی استیشنپی اس فایو

بخش نظرات

لطفا برای ثبت نظر خود، در سایت لاگین کنید!
ورود
هنوز نظری ثبت نشده!
اولین نفر باشید که نظر خود را ثبت می‌کنید.