صفحه اصلیتوت بلاگمشخصات فنی آیفون 16

مشخصات فنی آیفون 16

سعید سودی

سعید سودی

آخرین ویرایش :  ۱۴۰۳/۶/۲۱

زمان مطالعه:  4دقیقه

مشخصات فنی آیفون 16

مقایسه مشخصات فنی آیفون 16 پرو با آیفون 15 پرو و آیفون 14 پرو

در رویداد "It's Glowtime" در 9 سپتامبر 2024، اپل جدیدترین پرچمداران خود، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را معرفی کرد. در اینجا نحوه مقایسه مدل‌های جدید با دو نسل قبلی، یعنی آیفون 15 پرو و پرو مکس و آیفون 14 پرو و پرو مکس را مشاهده می‌کنید.

بر خلاف سال گذشته که شاهد تغییر از فولاد ضد زنگ به تیتانیوم بودیم، آیفون پرو امسال مواد بدنه خود را حفظ می‌کند. اپل همچنان از تیتانیوم گرید 5 استفاده می‌کند، هرچند این بار مشتریان رنگ جدیدی دارند: Desert Titanium طلایی رنگ، که جایگزین Blue Titanium شده است.



خط تولید آیفون پرو اکنون نمایشگرهای بزرگ‌تری ارائه می‌دهد. هر دو مدل 0.2 اینچ بزرگ‌تر شده‌اند، در نتیجه آیفون 16 پرو به 6.3 اینچ و آیفون 16 پرو مکس به 6.9 اینچ می‌رسد.

علاوه بر نمایشگرهای بزرگ‌تر، بزرگ‌ترین تغییر خارجی آیفون 16 پرو، کنترل دوربین جدید است - یک دکمه مخصوص در سمت راست. می‌توانید برای راه‌اندازی دوربین و گرفتن عکس یا فیلم، روی آن فشار دهید. علاوه بر این، دکمه دارای یک سطح حساس به لمس است که به شما امکان می‌دهد با کشیدن و ضربه زدن، تنظیمات مختلف مانند زوم، نوردهی و غیره را کنترل کنید. دکمه Action سال گذشته همچنان وجود دارد و قابلیت‌های آن همانند گذشته است.

آیفون 16 پرو و پرو مکس دارای پردازنده جدید A18 Pro هستند. این تراشه با فناوری 3 نانومتری نسل دوم با معماری لغو شده برای عملکرد سریع‌تر و با مصرف انرژی کمتر ساخته شده است. اپل وعده افزایش 17 درصدی پهنای باند حافظه سیستم، گرافیک 20 درصد سریع‌تر با دو برابر ردیابی پرتو شتاب‌داده شده توسط سخت‌افزار و هسته‌های CPU حدود 15 درصد سریع‌تر که 20 درصد مصرف انرژی کمتری دارند را می‌دهد.

سرانجام، اپل دوربین‌ها را بهبود بخشید. هر دو گوشی هوشمند دارای سیستم دوربین 48MP Fusion با سنسورهای سریع‌تر و قابلیت‌های جدید هستند. آیفون 16 پرو می‌تواند با 4K 120 FPS در Dolby Vision فیلمبرداری کند و با 48MP ProRAW یا HEIF عکس بگیرد. علاوه بر دوربین اصلی عریض، لنز فوق عریض نیز یک سنسور جدید 48MP دریافت کرد. در مورد تله‌فوتو، آیفون 16 پرو کوچک‌تر اکنون دارای همان دوربین تله‌فوتو 12MP 5x است.

در اینجا تغییرات کلیدی  در یک لیست خلاصه شده:

  • نمایشگرهای بزرگ‌تر 0.2 اینچ: 6.3 اینچ در آیفون 16 پرو معمولی و 6.9 اینچ در آیفون 16 پرو مکس
  • پردازنده جدید 3 نانومتری Apple A18 Pro
  • دکمه فیزیکی جدید کنترل دوربین با سطح خازنی لمسی
  • دوربین فوق عریض جدید 48MP
  • لنز تله‌فوتو 5x در مدل استاندارد آیفون 16 پرو
  • ضبط ویدیو با حداکثر 4K 120 FPS
  • پشتیبانی Wi-Fi 7
  • عمر باتری به طور قابل توجهی بهتر
  • شارژ بی‌سیم سریع‌تر تا 25 وات با آداپتور 30 وات
  • گزینه رنگ جدید: Desert Titanium

آیفون 16 پرو و پرو مکس برای پیش‌سفارش در جمعه، 13 سپتامبر در دسترس خواهند بود. 

برچسب ها:

آیفون 16قیمت آیفون 16آیفون 16 یا 15؟Iphone 6خرید آیفون 16

بخش نظرات

لطفا برای ثبت نظر خود، در سایت لاگین کنید!
ورود
هنوز نظری ثبت نشده!
اولین نفر باشید که نظر خود را ثبت می‌کنید.