صفحه اصلیتوت بلاگمقایسه‌ی انواع مدل‌های آیفون 16

مقایسه‌ی انواع مدل‌های آیفون 16

مبینا نوری

مبینا نوری

آخرین ویرایش :  ۱۴۰۳/۶/۲۵

زمان مطالعه:  5دقیقه

مقایسه‌ی انواع مدل‌های آیفون 16

سری آیفون‌های اپل در سال 2024 همچنان به ارائه چهار مدل با اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف ادامه می‌دهد. امسال، خریداران می‌توانند بین آیفون 16 پرو مکس، آیفون 16 پرو، آیفون 16 پلاس و آیفون 16 یکی را انتخاب کنند.

در این متن، به مقایسه هر مدل با مدل‌های دیگر می‌پردازیم.

اگرچه سری آیفون‌های امسال ویژگی‌های جدید مشترک بیشتری دارند، اما آیفون 16 معمولی در چهار دسته‌ی مواد، نمایشگر، دوربین و پردازنده با نسخه پرو تفاوت دارد.

آیفون‌های 16 و 16 پلاس، به عنوان مدل‌های پایه، همچنان از جنس آلومینیوم هستند، در حالی که جنس تیتانیوم باکیفیت‌تر تنها در مدل‌های پرو ارائه می‌شود. با این حال، برای جبران این تفاوت، رنگ‌های جذاب‌تری برای انتخاب ارائه شده‌است، اما آیفون 16 پرو همچنان در رنگ‌های نسبتاً مات عرضه می‌شود.

آنچه که تغییر نکرده، دکمه‌ها و کنترل‌ها هستند. آیفون 16 اکنون دارای همان Action Button (کلید بی‌صدا) و کنترل دوربین (Camera Control) است. کنترل دوربین یک دکمه خاص با سطح حساس به لمس است که به شما امکان می‌دهد تنظیمات مختلف دوربین را کنترل کنید.

با وجود ظاهر مشابه، نمایشگرهای آیفون 16 و آیفون 16 پرو تفاوت‌های چشمگیری دارند. اپل هم‌چنان معتقد است که فروش یک گوشی هوشمند با قیمت بیش از 799 دلار با نمایشگر 60 هرتز قابل قبول است، بنابراین اگر نمی‌توانید نمایشگرهای با نرخ رفرش پایین را تحمل کنید، آیفون 16 پرو تنها گزینه شما است. همچنین، مدل پایه آیفون از ویژگی همیشه روشن نمایشگر پشتیبانی نمی‌کند. از طرف دیگر، هر چهار آیفون دارای حداکثر روشنایی 2000 نیت و حداقل روشنایی تنها 1 نیت هستند. در نهایت، آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس دارای نمایشگرهای کمی بزرگ‌تر (افزایش 0.2 اینچی) هستند.

مدل‌های آیفون پرو امسال تفاوت‌های کمتری در دوربین‌های خود نسبت به سال‌های گذشته دارند. هر چهار مدل دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی فیوژن با کنترل‌های جدید فوکوس و عمق هستند. با این حال، آیفون پرو دارای دوربین فوق عریض با رزولوشن بالاتر است)  48 مگاپیکسلی در مقابل 12 مگاپیکسلی(. همچنین می‌تواند ویدیوهای Dolby Vision،Log  و ProRes  را با حداکثر با کیفیت 4k با سرعت 120فریم در ثانیه ضبط کند. در نهایت، هر دو مدل آیفون 16 پرو دارای چهار میکروفون با کیفیت استودیویی برای ضبط بهتر صدا هستند.

تفاوت‌های کلیدی بین آیفون 16 پرو، آیفون 16 پرو مکس، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس شامل:

  • تفاوت در جنس بدنه: تیتانیوم در مدل‌های پرو و آلومینیوم در مدل‌های پایه.
  • پردازنده کمی بهتر با گرافیک قدرتمندتر.
  • صفحه نمایش‌های سریع‌تر و بزرگ‌تر با نرخ رفرش تطبیقی و پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن.
  • دوربین‌های بهتر با دوربین تله‌فوتو اختصاصی، دوربین فوق عریض با رزولوشن بالاتر و سنسور LiDAR.
  • گزینه ذخیره سازی 1 ترابایتی.
  • به جای USB-C 2.0 کند‌تر، از USB-C 3.0 استفاده شده
  • عمر باتری طولانی‌تر.

 

در نهایت، آیفون 16 پرو و پرو مکس با تراشه A18 پرو تقویت شده‌اند، در حالی که آیفون 16 و پلاس دارای تراشه A18 با پنج هسته پردازنده گرافیکی به جای شش هستند. با این حال، هر دو پردازنده با 8 گیگابایت رم کار می‌کنند، بنابراین از نظر حافظه هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

از نظر شما کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد؟

برچسب ها:

iphone16

بخش نظرات

لطفا برای ثبت نظر خود، در سایت لاگین کنید!
ورود
هنوز نظری ثبت نشده!
اولین نفر باشید که نظر خود را ثبت می‌کنید.