صفحه اصلیتوت بلاگویژگی‌های iOS18

ویژگی‌های iOS18

پرنیان امیری

پرنیان امیری

آخرین ویرایش :  ۱۴۰۳/۶/۲۹

زمان مطالعه:  5دقیقه

ویژگی‌های iOS18

iOS 18 بالاخره دردسترس قرار گرفت.

پس از چند ماه آزمایش، اپل سرانجام iOS 18 را برای عموم منتشر کرد.

iOS 18  ویژگی‌های جدیدی برای شخصی‌سازی آیفون شما اضافه کرده‌است. اکنون می‌توانید رنگ آیکون‌های صفحه اصلی را تغییر دهید و آن‌ها را در هر جایی که دوست دارید قرار دهید یا برچسب‌های آن‌ها را حذف کنید. علاوه بر این، آیکون‌ها اکنون از حالت تاریک (dark mode) پشتیبانی می‌کنند.


Control center نیز به‌روزرسانی بزرگی دریافت کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل‌های بیشتری را از برنامه‌های شخص ثالث (third-party apps) اضافه کنند، عناصر را تغییر اندازه دهند، در صفحات مختلف پیمایش کنند و کارهای بیشتری انجام دهند. بسیاری از افراد همچنین از امکان تعویض کنترل‌های صفحه قفل خوشحال خواهند شد که از زمان عرضه آیفون X، قفل شده بودند.


 iMessage اکنون از قالب‌بندی متن، ایموجی‌های بیشتر برای  Tapback، پیام‌ها از طریق ماهواره، پیام‌های برنامه‌ریزی شده (scheduled) و RCS (هم‌چنان به‌رنگ سبز) پشتیبانی می‌کند.


 در این آپدیت یک برنامه جدید برای مدیریت رمزعبور اضافه شده که اکنون با قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای، اشتراک‌گذاری رمز عبور و پشتیبانی بین پلتفرمی، یک مدیر رمزعبور کامل است. این برنامه در آیفون، آیپد، مک، اپل ویژن پرو و حتی ویندوز از طریق برنامه iCloud کار می‌کند.


آیفون‌ها اکنون در بازی کردن عملکرد بهتری خواهند‌ داشت. حالت بازی اختصاصی می‌تواند فعالیت پس‌زمینه را برای حفظ عملکرد و نرخ فریم بالاتر، تأخیر صدا هنگام اتصال به AirPods  و تأخیر ورودی کنترل کاهش دهد.

در مورد  AirPods، اکنون می‌توانید با تکان دادن سر خود هنگام استفاده از AirPods با Siri  تعامل کنید و در نتیجه پاسخ بله یا نه را بدهید.AirPods Pro  اکنون از جداسازی صدا برای کیفیت بهتر میکروفون هنگام تماس در شرایط بادی یا پر سر و صدا پشتیبانی می‌کند.

 هم‌چنین در برنامه Notes  از این پس رونویسی زنده صوتی، محاسبات خودکار، بخش‌های قابل جمع شدن و برجسته‌سازی متن پشتیبانی می‌شود.

تغییرات دیگر در iOS 18 شامل ردیابی چشم ((eye tracking، توانایی قفل کردن هر برنامه با FaceID، TouchID و رمز عبور، یک ماشین حساب بازطراحی شده با یادداشت‌های ریاضی، بهبودهای تقویم، ویژگی‌های جدید ضبط تماس برای برنامه Home، یک reader بازطراحی شده در Safari، به‌روزرسانی‌های برنامه Photos و موارد دیگر است.


اواخر امسال،iOS 18  همچنین ازApple Intelligence  و بهبودهای برنامه  Mail بهره‌مند خواهد‌ شد.

 

ios18 درمدل‌های زیر قابل اجراست:

 آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس

 آیفون 16 و 16 پلاس

 آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس

 آیفون 15 و 15 پلاس

 آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس

 آیفون 14 و 14 پلاس

 آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس

 آیفون 13 و 13 مینی

 آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس

 آیفون 12 و 12 مینی

 آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس

 آیفون 11

 آیفون Xs و Xs Max

 آیفون Xr

 آیفون SE نسل دوم و سوم

 

برای به‌روزرسانی آیفون خود، به Settings > General > Software updates بروید و روی iOS 18 ضربه بزنید و از امکانات جدید موبایل خود لذت ببرید.

اگر بعد از به‌روزرسانی به ویژگی جالبی برخوردید که در این مقاله گفته نشده، خوشحال می‌شویم برای ما کامنت کنید.

بخش نظرات

لطفا برای ثبت نظر خود، در سایت لاگین کنید!
ورود
هنوز نظری ثبت نشده!
اولین نفر باشید که نظر خود را ثبت می‌کنید.